2023. 12. 19. 14:56ㆍsince 1970_1979
화면을 두껍게 구축해가는 앵포르멜의 경향에서 벗어나, 형상을 선묘로 요약하는 생략적이고 단순한 언어의 구축을 시도하면서 동시에 회화 자체가 환영의 구축이라는 존재론적 운명을 드러내고자 한다.
색 테이프 같은 굵은 선묘를 통해 화면을 통제하기 시작한다.
즉 화면 전체에 걸친 전면적인 컴포지션 탐색인데, 이것이 바탕과 선묘와의 긴장 관계로 나타난다. 이 점이 작가가 말하는 ‘형상을 선묘로 요약한다.’는 회화 언어의 방법론적인 탐구라 생각한다.
Breaking away from Angformel's tendency to build a thick screen, it attempts to build an abbreviated and simple language that summarizes the shape as a Zen drawing, while at the same time revealing the ontological fate of painting itself as the construction.
They begin to control the screen through thick lines like colored tape.
In other words, it is a complete composition search throughout the screen, which appears as a tension relationship between the background and the Zen tomb. I think this is the methodological exploration of the painting language, which the artist refers to as "summarizing the shape into a Zen drawing.
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